Klachtenregeling
Klachtenregeling – Thuiszorginstelling De Drie Jongens
Deze klachtenregeling is opgesteld door De 3 Jongens, een kleinschalige thuiszorginstelling actief in de regio Zuid-Holland en Utrecht. Wij vinden het belangrijk dat onze cliënten tevreden zijn over de zorg die zij ontvangen. Toch kan het voorkomen dat iemand niet tevreden is. Deze klachtenregeling beschrijft hoe wij omgaan met signalen, klachten en verbetersuggesties.
1. Doel van deze klachtenregeling
Het doel van deze regeling is om op een laagdrempelige, zorgvuldige en cliëntvriendelijke manier klachten te behandelen. Wij willen klachten benutten als mogelijkheid om onze zorg- en dienstverlening te verbeteren.
2. Wat verstaan wij onder een klacht?
Een klacht is een uiting van ongenoegen over de zorg of dienstverlening van De 3 Jongens. Dit kan gaan over de bejegening, uitvoering van zorg, communicatie of organisatie. Ook familieleden of vertegenwoordigers van cliënten kunnen een klacht indienen.
3. Hoe kunt u een klacht indienen?
Een klacht kan op de volgende manieren worden ingediend:
– Mondeling: bij één van de coördinatoren van De 3 Jongens.
– Schriftelijk: per brief of e-mail naar info@de3jongens.nl
– Telefonisch: via het telefoonnummer dat vermeld staat op onze website.
Wij adviseren om klachten eerst bespreekbaar te maken met de betrokken zorgverlener of coördinator.
4. Behandeling van de klacht
Na ontvangst van een klacht nemen wij binnen 5 werkdagen contact op. De klacht wordt besproken met de indiener en eventueel met de betrokken medewerker(s). Wij streven ernaar de klacht binnen 4 weken op te lossen.
De klacht en de afhandeling worden vastgelegd in een klachtenregistratie. De informatie wordt vertrouwelijk behandeld.
5. Niet eens met de uitkomst?
Als u het niet eens bent met de afhandeling van uw klacht, kunt u contact opnemen met een externe instantie. Op dit moment is De 3 Jongens nog niet aangesloten bij een erkende geschilleninstantie. Tot die tijd proberen wij klachten altijd intern op te lossen. Zodra wij aangesloten zijn bij een klachtencommissie, wordt deze informatie hier aangevuld.
6. Vertrouwelijkheid en verbeteracties
Alle klachten worden vertrouwelijk behandeld. Wij gebruiken klachten ook als input om onze werkwijze en kwaliteit te verbeteren. Indien van toepassing worden maatregelen genomen om herhaling te voorkomen.
Heeft u vragen over deze klachtenregeling? Neem dan contact met ons op via de contactgegevens op onze website.
Heeft u vragen over ons klachtenbeleid of wilt u een klacht indienen? Neem gerust contact met ons op.